Góra strony

Image

Pamiętaj o złotych zasad bezpieczeństwa:

01

Nie wchodź w podejrzane linki

Mogą one prowadzić do fałszywych stron internetowych, w tym fałszywych stron banków.
02

Twórz skomplikowane hasła

Im bardziej skomplikowane hasło utworzysz, tym oszust będzie miał trudniej je odgadnąć.
03

Weryfikuj to, gdzie się logujesz

Sprawdzaj czy strony, do których się logujesz są autentyczne, oraz czy posiadają certyfikat bezpieczeństwa (zamknięta kłódka przy linku)
04

Nikomu nie udostępniaj swoich danych

Nigdy nie podawaj nikomu m.in. loginu i haseł, pełnego numeru PESEL, danych karty oraz kodów BLIK. Pamiętaj, że pracownik banku nigdy nie poprosi Cię o te dane.
05

Nie instaluj podejrzanego oprogramowania

Nigdy nie ufaj osobom, które namawiają Cię do instalacji dodatkowego oprogramowania, mogą to być oszuści, którzy chcą wykraść Twoje dane!
06

Dbaj o bezpieczne i silne hasła

unikatowe i trudne do odgadnięcia przez osoby postronne, oraz regularnie je zmieniaj.

Najczęściej zadawane pytania dotyczące bezpiecznego bankowania:

Nasza aplikacja mobilna jest 100% bezpieczna:

  • komunikacja między aplikacją a systemem Banku jest szyfrowana,
  • dostęp do aplikacji jest chroniony indywidualnym kodem PIN, który jest ustalany podczas parowania urządzenia z kontem (Android, iOS), za pomocą odcisku palca (Android, iOS) lub z wykorzystaniem Face ID (iOS),
  • operacje wykonywanych w aplikacji są autoryzowane za pomocą indywidualnego PINu,
  • aplikacja jest chroniona przed próbami włamania się do niej przez osoby niepowołane, gdyż 3-krotne błędne podanie kodu PIN powoduje jej zablokowanie i konieczność ponownego parowania urządzenia z kontem,
  • kwota transakcji zleconych za pośrednictwem aplikacji mobilnej jest ograniczona limitami, które mogą być ustalone przez Bank, jak również przez Klienta.

Oszuści działają na różne sposoby, m.in:

Phishing

to metoda, w której przestępca podszywa się pod inną osobę lub instytucję. Skłania użytkownika w wiadomości e-mail lub SMS do odwiedzenia określonej strony internetowej. Nieświadomy odbiorca ujawnia tam często poufne informacje, takie jak loginy i hasła do bankowości elektronicznej czy numery kart kredytowych.
Więcej dowiesz się klikając tutaj.

Voice-Phishing

to metoda, w któej oszuści często podają się za pracowników banku i w trakcie rozmowy proszą o podanie danych dostępowych do konta w banku, a w następnej kolejności hasła SMS. Pamiętaj! Pracownik banku NIGDY nie spyta Cię o te dane! Gdy doświadczysz tego typu sytuacji skontaktuj się z Nami.

Scam

to oszustwo wykorzystujące techniki inżynierii społecznej. Polega na wzbudzeniu zaufania drugiej osoby, dzięki czemu możliwe jest łatwe sterowanie jej wyborami i zmuszenie jej do powierzenia np. swoich pieniędzy czy danych osobowych.

O Banku

Informacje prawne

Przydatne informacje

Płatności i inne

Sąd Rejonowy w Częstochowie, XVII Wydział Gospodarczy KRS, KRS: 0000146108 NIP: 574-000-67-17, Regon: 000496610

Kod BIC (SWIFT): POLUPLPR