Góra strony

Informacja Zarządu Banku Spółdzielczego w Krzepicach


w sprawie: zgłaszania przypadków naruszeń prawa

Osoba fizyczna (zwana dalej "sygnalistą") może zgłosić lub ujawnić publicznie informację o naruszeniu prawa uzyskaną w kontekście związanym z pracą. Sygnalistą może być:
a) Pracownik Banku lub były pracownik Banku;

b) pracownik tymczasowy;

c) osoba świadcząca pracę na innej podstawie niż stosunek pracy, w tym na podstawie umowy cywilnoprawnej;

d) przedsiębiorca, z którym Bank zawarł umowę;

e) członek Zarządu oraz członek Rady Nadzorczej;

f) osoba świadcząca pracę pod nadzorem i kierownictwem wykonawcy, podwykonawcy lub dostawcy - pracownik podmiotu, z którym Bank zawarł umowę o współpracy;

g) stażysta;

h) praktykant.

Sygnaliści mogą zgłaszać naruszenia przepisów prawa jednym z trzech kanałów dystrybucji:
a) Kanał wewnętrzny – należy przez to rozumieć ustne lub pisemne przekazanie Bankowi informacji o naruszeniu przepisów prawa, z zastrzeżeniem, że pracownicy Banku mogą zgłaszać kanałem wewnętrznym również informacje dotyczące naruszenia regulacji wewnętrznych oraz standardów etycznych;

b) Kanał zewnętrzny – należy przez to rozumieć ustne lub pisemne przekazanie Rzecznikowi Praw Obywatelskich albo organowi publicznemu informacji o naruszeniu prawa. Zasady zgłaszania naruszeń przepisów prawa kanałami zewnętrznymi są dostępne na stronach internetowych Rzecznika Praw Obywatelskich oraz organów publicznych po wpisaniu w wyszukiwarce sekwencji znaków ”sygn”.

c) Kanał publiczny – podanie do wiadomości uzyskanych w kontekście świadczenia pracy informacji o naruszeniach przepisów prawa do wiadomości publicznej – z wyłączeniem informacji prawnie chronionych.

Zgłoszenia sygnaliści dokonują w formie:

a) jawnej tj:

  • zgłoszenie ustne lub pisemne przekazane bezpośrednio Koordynatorowi (KOS) w siedzibie Banku w Krzepicach, przy ul. Częstochowskiej 27

  • przesłanie informacji o naruszeniu na adres skrzynki do doręczeń elektronicznych Banku: AE:PL-15314-73161-EWWDS-25

b) anonimowej tj:

  • przesłanie zgłoszenia w formie papierowej w dwóch kopertach na adres Banku 42-160 Krzepice, ul. Częstochowska 27. Druga koperta powinna zawierać adnotację: „sygnał”. Spakowanie pisma w dwie koperty jest sygnałem rozpoznawczym dla osoby odbierającej korespondencję papierową, że pismo podlega rozpatrzeniu w trybie określonym w Ustawie o ochronie sygnalistów;

  • zgłoszenie przesłane na adres poczty elektronicznej: etyka@bskrzepice.pl.

Zgodnie z zapisami Ustawy o ochronie sygnalistów, w przypadku gdy informacja zawarta w zgłoszeniu jest prawdziwa – sygnalista podlega ochronie, co oznacza:

a) ochronę danych osobowych (tożsamości) sygnalisty;

b) nie stosowanie działań odwetowych.

Sygnalista jest objęty ochroną od momentu dokonania zgłoszenia.

Zarząd Banku Spółdzielczego w Krzepicach

O Banku

Przydatne informacje

Płatności i inne

Skontaktuj się z nami

Centrala Banku - Sekretariat
ul. Częstochowska 27, 42-160 Krzepice
mail: sekretariat@bskrzepice.pl
tel.: + 48343175255
eDoręczenia: AE:PL-15314-73161-EWWDS-25
Sąd Rejonowy w Częstochowie, XVII Wydział Gospodarczy KRS, KRS: 0000146108 NIP: 574-000-67-17, Regon: 000496610
Kod BIC (SWIFT) Banku: POLUPLPR