Płać telefonem jak kartą – szybko, wygodnie i bezpiecznie!
Czym jest Google Pay?
Google Pay to szybki i prosty sposób płacenia telefonem z systemem Android. Aplikacja ta bezpiecznie przechowuje Twoje dane i umożliwia płacenie za pomocą telefonu w sklepach stacjonarnych posiadających terminale płatnicze akceptujące płatności zbliżeniowe oraz w aplikacjach i na stronach internetowych wspierających płatności Google Pay.
Google Pay łączy wszystkie możliwości płacenia przez Google. Jeśli chociaż raz wpiszesz dane karty, możesz:
- Płacić telefonem w sklepach stacjonarnych,
- Kupować produkty w aplikacjach i na stronach internetowych,
- Kupować usługi i produkty Google,
- Przesyłać pieniądze rodzinie i znajomym (tylko w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii).
Jeśli płacisz za pomocą Google Pay w swoich ulubionych sklepach, możesz też korzystać z kart podarunkowych, kart lojalnościowych, biletów i kuponów.
Usługa jest bezpłatna i mogą z niej korzystać posiadacze kart debetowych i kredytowych Visa i Mastercard.
W sklepach można wygodnie zapłacić telefonem wszędzie tam, gdzie są akceptowane płatności zbliżeniowe - tak samo jak kartą
.
Z Google Pay możesz korzystać we wszystkich punktach oznaczonych logo:
Aby płacić telefonem wystarczy:
- pobrać darmową aplikację Google Pay ze sklepu Google Play
- zarejestrować się w aplikacji i dodać kartę postępując zgodnie ze wskazówkami wyświetlanymi na ekranie urządzenia,
- dokonać płatności telefonem odblokowując go i zbliżając do terminala płatniczego.
Poniżej podpowiadamy jak sparować kartę z telefonem oraz jak płacić przy użyciu Google Pay:
Bezpieczeństwo
Google Pay dba o bezpieczeństwo Twojej karty na kilka sposobów. Przede wszystkim dane Twojej karty są zaszyfrowane i przechowywane na bezpiecznym serwerze. Korzystając z Google Pay, sprzedawca widzi numer konta wirtualnego przypisany do Twojej karty, której dane pozostają bezpieczne. Zanim zaczniesz korzystać z Google Pay, musisz ustawić ekran blokady urządzenia - gdy jej nie będzie, aplikacja usunie z Twojego telefonu numer konta wirtualnego.
Co jeśli zgubiłem telefon lub ktoś mi go ukradł?
Gdy Twój telefon jest odblokowany, ktoś może użyć go do robienia zakupów w sklepach. Jeśli nie możesz znaleźć telefonu lub został on skradziony, możesz go zlokalizować, zablokować lub usunąć z niego dane, korzystając z usługi Znajdź moje urządzenie.
Jeżeli zablokujesz urządzenie, korzystanie z Google Pay nie będzie możliwe. Jeśli nie można nawiązać kontaktu z urządzeniem, dane karty mogą zostać usunięte, aby nikt nie miał do nich dostępu. Gdy znajdziesz swoje urządzenie, odblokuj je i dodaj jeszcze raz dane karty lub kart, aby korzystać z Google Pay.
Pamiętaj, aby udostępnić funkcje lokalizacyjne na swoim urządzeniu, dzięki temu będziesz mógł sprawdzić położenie swojego urządzenia i w razie potrzeby zdalnie zablokować do niego dostęp. Google Pay nie przechowuje danych kart na telefonie, dlatego osoba, która go znajdzie lub ukradnie, nie będzie miała do nich dostępu, nawet jeśli telefon będzie odblokowany.
Czy korzystanie z Google Pay jest bezpieczne?
Tak, dane Twojej karty są szyfrowane i przechowywane na bezpiecznych serwerach. Każda karta płatnicza skonfigurowana przez Ciebie do płatności w sklepach otrzymuje numer konta wirtualnego (VAN), który sprzedawca widzi podczas zakupów. Dane Twojej karty nie są udostępniane sprzedawcom, gdy dokonujesz płatności w sklepie.
Kiedy dane mojej karty zostaną powiązane z kontem Google?
Dane Twojej karty zostaną powiązane z kontem Google, gdy:
- kupisz produkt lub usługę Google (np. aplikację czy film w Google Play),
- dodasz karty bezpośrednio w aplikacji Google Pay lub przeglądarce Chrome.
Więcej informacji na temat danych Twoich kart zapisanych w Google znajdziesz na pay.google.com